Slatko 2017-01-27T13:12:35+00:00
Slatko

SLATKO – MADHURA

Slatko se uglavnom sastoji od elemenata Zemlje i Vode; povećava Kaphu, a smanjuje Pittu i Vatu.

Slatki okus (namirnice) rashlađuju, teške su i masne. Hrani i stimulira tijelo i um, a umiruje glad i žeđ. Hrani potiče razvoj svih tkiva. Namirnice slatkog okusa pomažu u izgradnji tkiva (kosti, mišići, masno tkivo, krv..), ali i povećavaju tjelesnu masu. Od svih okusa hrana slatkog okusa je najhranjivija. Pomaže u očuvanju sluznice usta, pluća, probavnog i reproduktivnog sistema.

Hrani, energizira, i djeluje blagotvorno na um potičući jasnoću i svjesnost. Oslobađa nas žeđi i osjećaja pečenja / gorenja iznutra. Poboljšava kožu, kosu, imunitet i suptilnu energiju Ojas. Previše hrane slatkog okusa dovodi do problema sa slezenom i gušteračom što dalje vodi do dijabetesa, pretilosti i toksina (ama).

Hrana slatkog okusa:  

cjelovite žitarice (pšenica, riža, raž, ječam, kukuruz) ali i prerađevine od bijelog brašna (pekarski proizvodi koji su više štetni nego korisni), sirovi smeđi šećer (bijeli rafinirani šećer treba izbjegavati zbog lošeg utjecaja na organizam), med, melasa, javorov sirup. Korijenasto povrće kao: slatki krumir, mrkva, repa, cikla itd.

Mliječni proizvodi kao: nehomogenizirano mlijeko, vrhnje, sir, maslac, ghee. Slatko voće, mango, lubenica, datulje, šljive, smokve, te suho voće tipa datulja, marelica, grožđica… Meso i orašasti plodovi- bademi, sjemenke bundeve i indijski oraščići. Ghee, mlijeko i jaja. Govedina, svinjetina, losos i slatkovodna riba. Konzumacija slatke hrane doprinosi dugovječnosti, stabilnosti i snazi.

Previše slatke hrane

Stvara probleme sa gušteračom, slezenom, (bijeli šećer sa jetrom), što dovodi do razvoja dijabetesa, povećava se sluz (začepljenost sinusa, grla, pluća), prehlade, gripe, temperature, otečeni limfni čvorovi, zadržavanje vode, težina, tumori, ljenost, povećana potreba za spavanjem, paraziti, gljivice, kandida, pretilost.

Psihološki efekt slatkog okusa:

Slatki okus većinu ljudi privlači zbog toga što ih nesvjesno podsjeća na vrijeme dojenja i slatkoću majčinog mlijeka. Nije samo do slatkoće mlijeka nego je i do osjećaja ljubavi i zadovoljstva koje se veže za taj okus. Slatka hrana nam pruža osjećaj opuštenosti i ispunjenosti te nam pomaže u nođenju sa stresom. Smanjuje napetost, ljutnju, anksioznost (bijeli šećer ju povećava), ali isto tako malo smanjuje prosuđivanje.

E sada dolazimo do onog dijela gdje se slatko iskorištava u svrhe zadovoljavanja ili zatrpavanja našeg emotivno – mentalnog stanja. Osobe koje često jedu ili imaju potrebu za slatkim (ovisnost) zapravo traže sigurnost, ljubav i zadovoljstvo koje nemaju u odnosima. Previše slatkog urokuje dosadu i samodostatnost. Premalo slatko uzrokuje nezadovoljstvo sa životom i teže nošenje sa stresom.

 

Kiselo

KISELO

DETALJNIJE
Sol

SLANO

DETALJNIJE
Ljuto

LJUTO

DETALJNIJE
Gorko

GORKO

DETALJNIJE
Trpko

TRPKO

DETALJNIJE