Ayurvedski pristup – Prelazak iz zime u proljeće 

//Ayurvedski pristup – Prelazak iz zime u proljeće 

Ayurvedski pristup – Prelazak iz zime u proljeće

Mjesec ožujak predstavlja prijelaz između zime i proljeća. Poslije hladne i suhe zime, tijekom koje smo se gostili masnom i teškom hranom, trebamo polagano preći na lakšu hranu koja će prvenstveno čistiti limfatički sistem. Možete i sami primjetiti da vam organizam “traži” lakšu hranu, juhe i salate.
Limfatički sistem je zadužen za imunitet, i “odvoz” toksina iz tijela. Ako nam je limfatički sustav “začepljen” tada se prirodno (pogotovo tijekom proljeća kada limfa pojačano radi) pojavljuju alergije, prehlade, gripe, problemi sa sinusima, kongestijama, itd. Kako bi spriječili navedene simptome treba jesti više gorke, trpke i ljutkaste hrane.

Priroda nam sama nudi takve namirnice. Sada polagano niču maslačak, kopriva, čičak, šparoge, divlji radič, korijen hrena, mladi luk, rotkvice, itd. Sve navedeno čisti jetru, pojačava rad žuči, “struže” toksine iz crijeva, a može se konzumirati kao hrana ili čaj koji se pije kroz dan.

Proljeće je idealno za sve vrste detoxa!

Prehrana

Jedite više gorke, opore i ljute hrane.
Jedite manje kisele, slatke i slane hrane.
Treba izbjegavati gluten i mliječne proizvode koji su po svojoj kvaliteti teški i ljepljivi što je potrebno kroz hladnu i suhu zimu, no u proljeće će samo pojačati kongestije.
(Ako ne možete skroz izbjegavati proizvode od pšenice i mliječne proizvode, tada ih barem svedite na minimum i osjetiti ćete promjene).
Tijekom proljeća neki dani budu vrlo hladni, vjetroviti i oblačni. Tih dana možete jesti težu hranu. Ostali dani su obično sunčani i topliji. Tijekom takva vremena jedite više proljetnih juha s navedenim namirnicama, klicama, začinima…

Najbolja kombinacija hrane

Okusi: gorko, trpko i ljuto
Grahorice: mahunarke, leća, grašak, slanutak, grah, mahune soje
Žitarice: crvena ili smeđa riža, amarant, ječam, heljda, kukuruz, raž, zob, proso
Najbolje voće: jabuke, kruške, nar, bobičasto voće, trešnje, marelice i suho voće kao grožđice.
Povrće: šparoge, kopriva, maslačak, cikorija, chilli, komorač, cikla, brokula, karfiol, mrkva, salata, rotkvica (sve vrste rotkve) i sve vrste zelenog lisnatog povrća.
Ulje: ghee, kokos, laneno
Mliječno: kozje mlijeko, ghee
Zaslađivači: med
Orašidi i sjemenke: bučine sjemenke, suncokret, lješnjaci, laneno sjeme
Začini: svi su dobri, naročito svježi đumbir, kurkuma, češnjak

Dan možete započeti svježe cijeđenim sokom koji je odličan čistač limfatičnog sistema. Sok od istog omjera mrkve, jabuke i celera naš je prijedlog. Idealno ga je popiti na prazan želudac, no možete ga piti i tijekom cijelog dana.

Ručak bi trebao biti najveći obrok, a večera najmanji. Ako imate problema sa viškom kilograma, tada je dobro 2-3 puta tjedno preskočiti večeru ili jesti lagane juhe kuhane s češnjakom, đumbirom, kurkumom..

Ayurvedske biljke koje će vam pomoći tijekom proljeća:

tulsi, sladić, aswhagandha, češnjak, triphala i triphala guggulu, bibhitaki, guduchi, shilajit

https://rasayana.hr/shop/

By | 2018-03-13T18:24:57+00:00 ožujak 13th, 2018|Ayurveda savjetuje|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment